zaterdag 29 oktober 2016

Monument der wachtende

In de les Beeldende vorming zijn we bezig geweest met wachtende mensen.
We hielden ons deze les vooral bezig met de volgende vragen:

Hoe ziet iemand eruit als die wacht?
Waar wachten mensen op?
Hoe herken je of iemand aan het wachten is?

We bekeken in deze les de wachthouding van mensen. Dit is vaak een passieve houding, onderuit gezakt, lage schouders, rug gebogen enzovoorts. 

De les had als doel om te kijken naar de houding van een mens en dit zo realistisch mogelijk na te maken in een figuur van klei. 

Deze les stond in het teken van boetseren. Als voorbereiding hebben alle kinderen wachtende mensen bekeken. 


En dit is het resultaat van mijn boetseer werkstuk:

Ik vond het boetseren lastiger dan ik had verwacht. Je gebruikt de klei snel te onvoorzichtig en dan breekt het. Ook wordt de klei snel droog door de warmte van je handen.
Voor ik hier les in ga geven moet ik zelf nog wel even oefenen!


Liefs, 

Lisanne 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten